10 posmrtnih ostankov avtorja
Ob 10. Prepišnem uredništvu, ki se bo ukvarjalo z avtofikcijo
Davorin Lenko
- Ideal je reči: Literatura potrebuje novo ostrino, nov edge … Nove motive in nove tehnike pripovedovanja, ki bodo enako brezkompromisni in hkrati čudoviti kot doba, v kateri živimo.
- Avtor nima v 21. stoletju več kaj delati v službi učitelja ali interpreta sveta. Prej kot to je voznik, ki je pobral štoparja ali štoparko.
- Avtor nikdar ne bi smel prizanašati bralcu. Odnos med njima se splača (in poplača), samo če je intenziven.
- Avtorju je bralec ali bralka enako fiktiven/a kot obratno. Tudi če se srečamo, to – s stališča drugega – nismo mi in to niso naši pravi odnosi. Tudi če se srečamo in spoznamo, naših pravih – intimnih, intenzivnih – odnosov ne bomo nikdar zares spoznali, razumeli ali živeli.
- Poskusiti izreči neizrekljivo in opisati neopisljivo je za tovrstno literaturo nujno, da sploh zaživi. Prav tako je nujno, da nam v tem poskušanju spodleteti.
- Že dolgo tudi ne gre več za »leposlovje«, čeprav so stavki sami po sebi mogoče res še vedno »lepi«.
- Vse je resnično, vse je dovoljeno.
- Največji šok, najčistejša katarza in najjasnejši pomen se ponavadi zgodijo nenačrtovano.
- Nikoli ne gre za »koncept«, ampak za »manipulacijo«. Nedotakljivost je prva žrtev avtorja, bralca/ke, literature.
- Še nihče ni svojega potenciala dosegel čist.
Objavo je omogočila Javna agencija za knjigo RS
Pripiši svoje mnenje
Za objavo komentarja se morate prijaviti oz. najprej registrirati.