O ženski, ki ni hotela z balkona

Arjan Pregl

Prišleki (2017) • kratke zgodbe

Moški leži v banji in skupaj s polovico kopalnice zgrmi v spodnje nadstropje. Sobarica zaluča skodelico kave proti vratom, ki se v tistem hipu odprejo. Nekdo v bloku kupi petnajst stanovanj in jih poveže v labirint kuriozitet – v prvencu Arjana Pregla (1973) ni nič preveč čudno in nič preveč običajno, da ne bi moglo biti povod za nekaj še bolj presenetljivega več o knjigi

Sodelavec od sestre od moža od sestrične je odločno stopal po pločniku. Srečal je ostarel par. Zgubana, prosojna, trhla sta počasi hodila, skorajda šepala vsak ob svoji sprehajalni palici. Prosti roki sta jima povsem spokojno počivali druga v drugi. Spogledali so se. Ostareli par je sodelavcu od sestre od moža od sestrične zavidal mladost, on pa njima ljubezen.

Iz kritike
  • V [Preglovem] kolažiranju naslova in »vsebine« je nekaj duchampovskega, stvari hoče rešiti pred samoumevnostjo z montažo ali besedno igro v naslovu ali kje vmes, torej poskuša, kar je pravzaprav vizualna strategija, iztrgati stvari iz konteksta, da bi jih zares ugledali. Matej Bogataj, Delo

  • Izredno bistroumen pristop k pisanju, smisel za črni humor in besedne igre, ki zgodbe še dodatno začinijo z bizarnim. […] Preglov kratkoprozni prvenec je simpatično, duhovito branje, ki je izvirno v svojem nepretencioznem pristopu k banalnemu in absurdnemu. Leonora Flis, Ars

  • Knjigo se lahko brez slabe vesti bere kot skupek kvalitetno literarno obdelanih humornih zamislic, ki pa se lahko pohvalijo tudi z družbeno kritiko. […] Najbolj prepoznavna veščina, ki jo Pregl v knjigi pokaže, je nedvomno občutek za končne obrate, ki dajejo zgodbam nove pomene ali pa jih popolnoma postavijo na glavo. Veronika Šoster, www.ludliteratura.si

Predstavitev knjige

Moški leži v banji in skupaj s polovico kopalnice zgrmi v spodnje nadstropje. Sobarica zaluča skodelico kave proti vratom, ki se v tistem hipu odprejo. Nekdo v bloku kupi petnajst stanovanj in jih poveže v labirint kuriozitet – v prvencu Arjana Pregla (1973) ni nič preveč čudno in nič preveč običajno, da ne bi moglo biti povod za nekaj še bolj presenetljivega in še bolj nepričakovanega. Preglove kratke kratke zgodbe, prežete s humorjem in ironijo, so namreč bravurozne, izpiljene miniaturke, ki sproti ustvarjajo nemogoče narativne zanke v mreži duhovitih obratov in čudovitih jezikovnih vzorcev. Te zgodbe zmorejo v eni podobi sugestivno naslikati celotno življenje izbranega lika ali v enem odstavku zgoščeno, a družbenokritično in s številnimi referencami opisati ves svet, ki je sprva videti domač, potem pa v njegovi sredici zazeva luknja, tako da vse skupaj pristane – kot tisti moški v banji – v neki drugi resničnosti, v neki drugi zgodbi. Kajti pravi užitek ob branju teh zgodb je prav v njihovi nagajivi izmuzljivosti: zgodba premaguje zgodbo, resnično in izmišljeno si vzajemno spodjedata tla, vse dokler metaforično ne postane resnično – in obratno. Besede vedno zmagajo, posebej v smešnih nesporazumih. Ampak to je že druga zgodba.

 

Arjan Pregl

Arjan Pregl (1973) je diplomo in dva podiplomska študija zaključil na ALUO v Ljubljani. Že pred tem je začel polagati barve na dvodimenzionalne površine, zaradi česar je bil uvrščen na različne razstave doma in v tujini. Poleg tega ilustrira, piše o slikarstvu, pa še kaj bi se našlo. Svoje kratke zgodbe je do zdaj objavil v revijah Literatura, Idiot in težko bi še naštevali. Leta 2007 je sicer pod psevdonimom Kinky Tone zmagal na natečaju za kratko zgodbo pri Airbeletrini (ampak ne nikomur povedat!), leta 2015 pa se je najbolje odrezal v hitrostnem pisanju, ki se mu reče – Urne zgodbe.

Druge avtorjeve knjige

Izdelava: Pika vejica