Slabo poznate naših src tančine: Ženske v Molièrovih komedijah

Diana Koloini

Novi pristopi (2021) • esejistika

Kupi

Diana Koloini (1962) je dramaturginja, ki večinoma dela v gledališki praksi, ob tem piše članke, eseje in razprave, tudi prevaja. Ukvarja se predvsem z dramskim, a tudi s postdramskim, sodobnoplesnim in opernim gledališčem, s slovensko in tujo dramatiko. V zbirki Novi pristopi je leta 2000 objavila knjigo esejev o drami več o knjigi

Predstavitev knjige

Diana Koloini (1962) je dramaturginja, ki večinoma dela v gledališki praksi, ob tem piše članke, eseje in razprave, tudi prevaja. Ukvarja se predvsem z dramskim, a tudi s postdramskim, sodobnoplesnim in opernim gledališčem, s slovensko in tujo dramatiko. V zbirki Novi pristopi je leta 2000 objavila knjigo esejev o drami in gledališču Zapeljevanje, iluzija, ljubezen.

Slabo poznate naših src tančine je predelana in nekoliko esejizirana različica njene doktorske disertacije Podoba in vloga ženske v Molièrovi komediografiji, ki jo je spomladi 2021 zagovarjala na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo Univerze v Ljubljani. Knjiga zagovarja tezo, da imajo ženski liki pri Molièru, najpomembnejšem komediografu klasičnega gledališča, obsežno in pomembno vlogo, večjo kot v delih večine gledališke in literarne klasike. Ženski liki so tu kompleksni in izrazno bogati, zasedajo pa kar najraznovrstnejše življenjske in dramaturške položaje. Praviloma imajo avtonomno vlogo in izraz, čeprav so – v skladu z zakoni in življenjsko prakso svojega časa – postavljeni v izrazito patriarhalno urejen svet. A ravno ob tem se odpira nekaj osrednjih motivov, ki po uveljavljenem razumevanju pripadajo ženskemu vprašanju: dostop do izobrazbe, sodelovanje v javnem življenja, obvladovanje pisave in moč, ki jo ta zagotavlja, pravica do svobodne izbire zakonskega partnerja in usmerjanja svojega lastnega življenja. Konflikt med vsiljeno vlogo objekta in žensko subjektivacijo je osrednja tema, ki se ji posveča monografija. Alenka Zupančič je ob tem zapisala: »Diana Koloini se izvirno, pretanjeno in argumentirano loteva enega najzanimivejših in hkrati najkompleksnejših vprašanj, povezanih z delom komediografskega velikana. Pri tem po eni strani izpričuje temeljito in impresivno poznavanje polja svoje raziskave, po drugi strani pa sposobnost presenetljivih in inovativnih navezav, ki vodijo k vrsti izjemno pomembnih uvidov in prebojev v tem polju.«

 

Diana Koloini

Diana Koloini se je rodila 18. novembra 1962, otroštvo preživela v Vipavskem Križu. Gimnazija v Ajdovščini. Študij dramaturgije na ljubljanski AGRFT, diplomirala 1989 z nalogo “Mit Don Juana v evropski dramatiki.” Podiplomski študij na oddelku za sociologijo kulture ljubljanske FF, magistrirala 2002 z nalogo “Ideološki aspekti ponavljanja stalne zgodbe v dramatiki.” V letih 1987 do 1994 kot dramaturginja zaposlena v PDG Nova Gorica, od 1994 do 2009 v SNG Drama Ljubljana. Trenutno je vodja gledališkega in sodobnoplesnega programa v Cankarjevem domu. Kot gostujoča dramaturginja je delala v malodane vseh slovenskih gledališčih in nekajkrat tudi v nevladnih skupinah. Pisala članke, razprave in priložnostne zapise za različne revije, časopise in gledališke liste. Knjiga esejev o dramah in gledališču Zapeljevanje, iluzija, ljubezen (Literatura, zbirka Novi pristopi, 2000) je njena edina knjiga doslej.

Druge avtorjeve knjige

Izdelava: Pika vejica