Preživljanje preživljanje

James Kelman

Stopinje (2008) • kratke zgodbe

“Samo na slaba pota je zašel. Samo ni bil zloben. Nihče mu ne bi mogel reči, da je zloben. Ni bil zloben. bil je samo navaden človek, ki preživlja slabše čase, ki mu ne gre tako dobro, kot mu je šlo nekoč, in ki mu bo šlo kmalu spet bolje, več o knjigi

Iz kritike
  • Kelmanova proza je v teh tridesetih letih naredila veliko pot, zadnje zbirke oziroma od tam pobrane zgodbe so bolj abstraktne, vse več je absurda, ki zamenja direktni proletarski angažma, pogosto meša zelo kratke prozne kose in daljše pripovedi, vse pa tako, da presune in udari, tudi takrat, kadar so zgodbe manj ozemljene in bolj samozadostne, same zase in brez povezave z realnostjo in razredno zavestjo. Kelmanu uspe, da piše za proletariat, z jezikom, ki je razumljiv, čeprav to ni mimetičen jezik njegove bralne baze, ji je pa blizu, hkrati da misliti in ponuja bralno zadovoljstvo tudi profesorjem literature. Matej Bogataj, Mladina

Predstavitev knjige

“Samo na slaba pota je zašel. Samo ni bil zloben. Nihče mu ne bi mogel reči, da je zloben. Ni bil zloben. bil je samo navaden človek, ki preživlja slabše čase, ki mu ne gre tako dobro, kot mu je šlo nekoč, in ki mu bo šlo kmalu spet bolje, čim se stvari vsaj majčkeno uredijo, in spet bo v redu in spet bo lahko enak, v redu je z njim, fajn je z njim, samo naravnost predse je treba strmet.”

Škotski avtor James Kelman (1946) je v dobrih tridesetih letih ustvarjanja prehodil dolgo pot: bil je tarča prezira konservativnih kritikov kot domnevni zapisovalec “jezika obcestnih jarkov”, obenem mimogrede postal glavni navdihovalec pravega preporoda škotske proze, ki mu dolg priznavajo avtorji najrazličnejših slogovnih usmeritev, in nazadnje avtor, o katerem izhajajo eseji in knjige, ki ga primerjajo s sodobnim Beckettom, Kafko, Döblinom in Célinom. Avtor je širši javnosti poznan predvsem kot romanopisec, čeprav se zdi, da je prav kratka proza njegov najbolj inovativni, paradni žanr, v katerem najradikalneje eksperimentira ter razvija jezikovne in narativne pristope, od katerih so mnogi kasneje zaživeli tudi v daljših besedilih. Semiotična subverzivnost je najmanj enakovredna vsebinski kritiki družbene substance, ki je eno ključnih izhodišč njegovega dela. Slovenski izbor Kelmanove kratke proze Preživljanje Preživljanje sledi kronološkemu zaporedju njegovih zbirk kratke proze z izborom stilno kar najpestrejših predstavnic vsake od njih.

Izdelava: Pika vejica