Spovednice in svetniki 

Pia Prezelj

Uspelo je, pomislim, bila sem prepričljiva, navedla uspešne in dobre grehe – grehe, vredne obravnave.

Bodi udeležen. Sodeluj. Prijavi se na novice.
    • Niti ene? Pa kaj potem!

      Agata Tomažič

      Beroče občestvo Slovenije je letos prav na prvi dan največjega praznika knjige, knjižnega sejma, oplazil ledeni piš izsledkov raziskave Knjiga in bralci VI. Podatki so bili šokantni, pretresljivi, iztreznjujoči in kar je še senzacionalističnih pridevnikov.

      Preberi

      21. decembra 2019 | Esej, kolumna | Komentarji (0)

    • Dam ti 60 sekund

      Skoraj resnična zgodba mojega življenja. Resno … (Zgodba s festivala Alibi, 27.9. do 29.9.2019)

      Bogdan Hrib

      “Dam ti šestdeset sekund! Niti sekunde več!” “Kaj?!” “Si gluh? Ali neumen?”

      Preberi

      20. decembra 2019 | Proza | Komentarji (0)

    • ko te razgnezdi človek

      štiri pesmi

      Dejan Štiglic

      včasih bi bil / vesoljec / potreben, da /razkosa človeka

      Preberi

      20. decembra 2019 | Poezija | Komentarji (0)

    • Koga je zadušila ektoplazma?

      Joanna Bator, Temno, skoraj noč. Prevod: Jana Unuk. Ljubljana: Cankarjeva založba, 2018

      Veronika Šoster

      Poljsko pisateljico Joanno Bator (1968) pri nas že poznamo po romanu Peščena gora (Goga, 2017), ki je bil v domovini nominiran za več nagrad, leto kasneje pa smo dobili še prevod romana Temno, skoraj noč, ki je prejel nagrado Nike, najpomembnejšo poljsko literarno nagrado.

      Preberi

      19. decembra 2019 | Kritika, komentar | Komentarji (0)

    • Zdaj me vidiš, zdaj pa ne

      Zgodba s festivala Alibi, 27.–29. 9. 2019

      Renato Bratkovič

      Spustil se je na levo koleno, me pobožal po laseh in rekel: Zapomni si, mala, nikol v žiulenju se ne pusti zjebat nobenemu moškemu, da se neo končalo takot s tvojo materjo!

      Preberi

      19. decembra 2019 | Proza | Komentarji (0)

    • Ubogi pesnik in njegova senca

      Kaj bi lahko sledilo površinskemu pogledu na kritiko lirike (prispevek s kritiškega simpozija Umetnost kritike 2019)

      Konstantin Ames

      Kritika ne sme biti privlačna, ampak natančna in pravična, če naj bo del javne sfere, ki se noče spustiti po spirali postdemokracije.

      Preberi

      18. decembra 2019 | Esej, kolumna | Komentarji (0)

    • To je snov, iz katere so narejene nočne more

      Zgodba s festivala Alibi, 27.–29. 9. 2019

      Marko Vezovišek

      Noč ne more pokriti dneva s plaščem pozabe. Dneva, kot je bil ta, ki leži na tleh, kakor truplo obkroženo s policijsko kredo, pa niti v sanjah. No, v sanjah še posebej! Še posebej ne! Naše majhno življenje je obkroženo s spanjem, in ko v sanjah iščemo pozabo, tam najdemo sebe in svoj lastni spomin.

      Preberi

      18. decembra 2019 | Proza | Komentarji (0)

    • Jaz tukaj samo čistim

      Zgodba s festivala Alibi, 27.–29. 9. 2019

      Lara Paukovič

      »Zakaj pa je ta stric tukaj? Gugalnice niso za debele strice,« je izustila deklica in pri tem očitno ignorirala dejstvo, da niti njena mati ne spada v lahko kategorijo. Obenem je Jaki namenila pogled, ob katerem ga je od jeze zaskelelo po vsem telesu. Če bi imel v tistem trenutku pri sebi kakršenkoli oster predmet, bi ga mali avši zapičil naravnost v vrat

      Preberi

      17. decembra 2019 | Proza | Komentarji (0)

    • Ob napačnem času na napačnem kraju

      Zgodba s festivala Alibi, 27.–29. 9. 2019

      Dušan Marolt

      Prebudil sem se na levem boku in se zvalil z ženine fotografije. Zametek glavobola me je pripeljal do spoznanja, da se bo omotična sedanjost, ki se je začela že zjutraj, podaljšala v zdajšnji zgodnji večer.

      Preberi

      16. decembra 2019 | Proza | Komentarji (0)

    • Razbliniti mehurček

      Predlog za nenavadno intimnost v kritištvu (Prispevek s kritiškega simpozija Umetnost kritike 2019)

      Vincent Sauer

      Le kriza literature, ki jo je povzročila kritika, lahko razblini mehurček in sčasoma literaturo reši pred tem, da ne bi postala sponzorirana vsebina, kritiko pa pred tem, da ne bi postala zabavna promocija.

      Preberi

      15. decembra 2019 | Esej, kolumna | Komentarji (0)

    • Staranje

      Anja Grmovšek

      Vsako leto težje napišem pesem.

      Preberi

      13. decembra 2019 | Poezija | Komentarji (0)

    • Literarna kritika v dobi človekovih pravic

      Prispevek s kritiškega simpozija Umetnost kritike 2019

      Ivan Tomašić

      Če se literarna kritika ukvarja izključno s tistim, kar naj bi bilo v besedilu na tematsko-motivni ravni ideološkega, potem preneha biti literarna kritika in postane nekaj drugega.

      Preberi

      12. decembra 2019 | Esej, kolumna | Komentarji (0)

    • Metafizika koz in Balkana

      Luan Starova, Čas koz. Prevod: Aleš Mustar. Spremna beseda: Lidija Dimkovska. Ljubljana: Cankarjeva založba, 2019 (zbirka Moderni klasiki)

      Muanis Sinanović

      Čas koz je kljub svoji kratkosti in preprostosti pomembno delo za vse, ki jih zanima neumljivost, pretresljivost in tragičnost Balkana in če sodimo po njem, lahko le upamo, da bo v slovenščino prevedenih še več del balkanske sage.

      Preberi

      12. decembra 2019 | Kritika, komentar | Komentarji (0)

    • Raz Two Three

      Izar Lunaček

      English might be welcoming of words from all over, but Slovenian has all the prefixes.

      Preberi

      12. decembra 2019 | Čačke in tuhtci | Komentarji (0)

    • Transformacije kritike

      Prispevek s kritiškega simpozija Umetnost kritike 2019

      Nikolai Duffy

      Literatura in literarna kritika sta potisnjeni na obrobjue kulture, saj posamezniku postavljata zahteve, ki so redko združljive z zahtevami kulturne industrije, ki daje prednost zabavi.

      Preberi

      10. decembra 2019 | Esej, kolumna | Komentarji (0)

    • Odpiranje novih vrat namesto trkanja na znana

      Prispevek s kritiškega simpozija Umetnost kritike 2019

      Gaja Kos

      Danes je izjemno pomembno to, da je kritik aktiven in si tudi sam ustvarja ali vsaj poskuša ustvariti priložnosti, namesto da se razgleda, kje se kritike (že) obljavljajo, in se le pomuja priti zraven.

      Preberi

      10. decembra 2019 | Esej, kolumna | Komentarji (0)

    • Presojanje presojanja

      Prispevek s kritiškega simpozija Umetnost kritike 2019

      Urška Jurman

      Zadnji dve desetletji svet umetnosti intenzivno premleva kondicijo likovne kritike ter razloge za njeno izginevanje iz javne sfere; številne knjige, konference, seminarji, članki, analize idr. skušajo zapopasti razloge za to stanje in načine, kako bi bilo mogoče kritiko rehabilitirati ali pa jo vsaj prevrednotiti.

      Preberi

      10. decembra 2019 | Esej, kolumna | Komentarji (0)

    • Literarna kritika danes: o srečevanjih med nostalgijo, vegetiranjem in mimikrijo

      Prispevek s kritiškega simpozija Umetnost kritike 2019

      Martina Potisk

      Razlogi, zakaj prihaja do nezadržnega neodobravanja ali vsaj nespoštovanja kritiškega ustvarjanja, se nahajajo v samorazgradnji, permanentni destabilizaciji in skorajda nepremostljivi kakofoniji kritiškega vrednotenja.

      Preberi

      9. decembra 2019 | Esej, kolumna | Komentarji (0)

    • Banalizacija teksta, branja in konteksta

      (izraženo v predsodkih in odstotkih)

      Primož Čučnik

      Po eni strani dosti jamramo in bredemo po statistikah vedno slabšega stanja bralne kulture, ki je v upadu, manj pa nas zanimajo dejstva, ki povejo, da na tehle portalih beremo površno, po diagonalah, da ne rečem, da ne pridemo dlje od poudarjenega tiska pod naslovom.

      Preberi

      9. decembra 2019 | Esej, kolumna | Komentarji (0)

    • Jaz sem bolj za noir

      Pogovor z Renatom Bratkovičem, organizatorjem festivala Alibi

      Aljaž Krivec

      Renato Bratkovič je organizator mednarodnega krimi/noir književnega festivala Alibi, ki je letos na idilični lokaciji na Pohorju (Tinjska gora) potekal že petič.

      Preberi

      7. decembra 2019 | Intervju | Komentarji (1)

Izdelava: Pika vejica