Krčrk

Karlo Hmeljak

Prišleki (2012) • poezija

  • Veronikina nagrada
  • Festival Pranger

Druga pesniška zbirka mlajšega slovenskega pesnika in olimpijskega jadralca Karla Hmeljaka je drzen poskus pesniškega glasu, ki se bori proti samemu sebi in sproti beleži stopnje prevlade jezika. Gre za svežo in brezkompromisno poezijo, ki modernizem dekonstruira v imenu najbolj osebnega in v boju s konvencijami loči besede od pomenov. [purchase_link id=”49633″ style=”” color=”” text=”Nakup e-knjige”]

Moj smisel je smisel besed,
ne tega, kar pomenijo.

Iz kritike
  • Pri tem protegnejo pozornost predvsem nenavadne oblike stavkov, ki dajejo vtis, kot da so obviseli v zraku […], a vseeno ne morejo skriti, da poskušajo ravno s preigravanjem slovničnih možnosti in nemožnosti […] proizvesti neki smisel. Jelka Kernev Štrajn, Delo

  • Hmeljakovi visoko kinetični in vseskozi lucidni asociativni preskoki, domiselna igranja z zvočnimi bližinami med pomensko raznorodnimi besedami ter potrpežljivo raziskovanje napetega odnosa med izgovorjeno besedo in njenim zapisom tu ne služijo poizkusu, kako od obstoječega sveta odskočiti stran, v novo, še nikdar videno estetsko tvorbo, pogojeno le z močjo stvariteljske domišljije svojega avtorja. Prav nasprotno; nadvse prepričljivo prekinjajo gladko, kakor da samoumevno drsenje besed, razgaljajo njihovo zgolj navidezno, slej ko prej prazno smiselnost in bralcem omogočajo pod njimi uzreti realnosti sodobnega tehniziranega, kapitaliziranega in nihiliziranega sveta. Urban Vovk v utemeljitvi Veronikine nagrade

  • Popolni novum ni niti način, na katerega se Hmeljak loteva (de)konstrukcije jezika, ki ima svoje temelje v lingvizmu. Povsem nova pa je moč, s katero pesnik to počne, preciznost, resnost izvajanja ter sugestivna vpetost pesniškega zamaha v stvarni tukaj in zdaj. Kajti krč, stiska besed, jezika in njihovih pomenov, stiska pesniškega subjekta, njegovega glasu presega osebno raven, je pojav, ki zaobjema sodobnega (mladega) človeka. Diana Pungeršič, Sodobnost

Predstavitev knjige

Druga pesniška zbirka mlajšega slovenskega pesnika in olimpijskega jadralca Karla Hmeljaka je drzen poskus pesniškega glasu, ki se bori proti samemu sebi in sproti beleži stopnje prevlade jezika. Gre za svežo in brezkompromisno poezijo, ki modernizem dekonstruira v imenu najbolj osebnega in v boju s konvencijami loči besede od pomenov.

[purchase_link id=”49633″ style=”” color=”” text=”Nakup e-knjige”]

Karlo Hmeljak

Karlo Hmeljak (1983), jadralec in pesnik. Izdal je knjige Dve leti pod ničlo (LUD Literatura, 2007), Krčrk (LUD Literatura, 2012), Ljubavne (KUD Kentaver, 2012) in cikel Zategadalj (v zbirki Mala ignorirana knjiga pri Ignoru poleg Sergeja Harlamova in Urške Kramberger). Krčrk je prejel Veronikino nagrado leta 2013, gostoval na več festivalih. Nekaj izsekov je doživelo prevode v angleščino, nemščino, madžarščino, srbščino, češčino. Ljubavne so bile leta 2015 v prevodu Romea Mihaljevića dvojezično izdane pri srbski založbi Knjižuljak. V letih 2012–2016 je bil član uredništva revije Idiot. Leta 2019 je kot dramaturg sodeloval pri predstavi Marka Čeha Podgane v produkciji Gledališča Glej, leta 2021 v produkciji Zavoda Sploh pri avtorskem projektu Mateja Bonina Gimnastika ne/smisla II. Prijateljuje znotraj kolektiva Stran 22 in pri Festivalu Izis.

Druge avtorjeve knjige

Izdelava: Pika vejica