Ideoluzije

Jasmin B. Frelih

Prišleki (2015) • kratke zgodbe

Ideoluzije so zbirka napete kratke proze nagrajenega avtorja mlade generacije, v katerih se resničnost kaže kot preplet čutno dojemljivega in medijsko posredovanega. Zbirka z natančno arhitektoniko in bogatim jezikom prinaša raznolike družbeno kritične zgodbe iz časov prazgodovine do nejasnega jutri, ki spominja na naš danes. Ravno prava, včasih komaj opazna mera fantastike še dodatno podčrta pronicljivost več o knjigi

Tu naokrog ni pokopališč. Vse mrtvo se združi s kuliso, ki ostane.

Iz kritike
  • Frelih se je že s prvencem, z romanom Na/pol, ki je združeval tri zgodbe, izkazal za prvovrstnega pisatelja, nova zbirka kratkih zgodb, ki so nastajale v razponu celega desetletja, pa osupljiv vtis samo še krepi. Tina Vrščaj, www.ludliteratura.si

  • Tudi to delo potrjuje, da Jasmin B. Frelih piše suvereno, s smislom za detajl, za slikanje psiholoških stanj in družbenega ozračja. Zanimajo ga etične odločitve, zanima ga pot v prihodnost, čeprav se zdi, da smo obstali pred zaprtimi vrati. Alenka Zor Simoniti, TVS 1

  • Realnost vseh zgodb zato ni prvenstveno politična ali socialna, ampak subjektivna in tako bistveno razširjena. Tisto, kar je izven protagonistov, se prek njih in njihovih čustev napolni s pomeni. Vid Bešter, Koridor

  • Zbirko kratkih zgodb Jasmina B. Freliha Ideoluzije podobno kot romaneskni prvenec Na/pol odlikuje izrazito avtorska pisava, ki vključuje bravurozen jezik, (zunaj)literarne reference, globalistično atmosfero, čustveno variabilnost, od murnovske zasanjanosti, nadrealističnih aluzij do cinizma, humorja itd. Gabriela Babnik, Delo

Predstavitev knjige

Ideoluzije so zbirka napete kratke proze nagrajenega avtorja mlade generacije, v katerih se resničnost kaže kot preplet čutno dojemljivega in medijsko posredovanega. Zbirka z natančno arhitektoniko in bogatim jezikom prinaša raznolike družbeno kritične zgodbe iz časov prazgodovine do nejasnega jutri, ki spominja na naš danes. Ravno prava, včasih komaj opazna mera fantastike še dodatno podčrta pronicljivost za družbene spremembe in družbeno zavest kot boj z individualnim, zaradi česar mnoge zgodbe delujejo toliko bolj resnično, celo preroško.

Vsak resen umetnik, ki ustvarja danes, mora obenem vzeti v zakup dvoje osnovnih dejstev življenja v sodobnosti:

  1. Sodobna civilizacija je mreža prejetih pomenov, tako fizičnih kot psihičnih. Njen prostor je razdrobljen in njen čas je dolg, toda končen. Materialnost njenih simbolov in njihov pomen sta posamezna, nenujna in dostopna vsem. V civilizaciji ni nobene resnice, so samo razmerja pomenov med individualnimi agenti. Njena maska nespremenljivosti je obljuba nasilja, njena maska trajnosti je konsenz. 
  2. Čustvena celovitost in bivanjska izkušnja posameznika sta enkratni, univerzalni in večni. V prisotnosti ni nobene zgodovine, v biti ni nobenega drugotnega pomena. Bivajoči trenutek ni lastnost prostora in nima ne preteklosti ne prihodnosti. Čustvo je edina skupna resnica vseh, ki bivajo v enem trenutku.
Jasmin B. Frelih

Jasmin B. Frelih, pisatelj, absolvent primerjalne književnosti, literarne teorije in zgodovine, se je rodil leta 1986. v Kranju. Pri Cankarjevi založbi je izšel njegov roman Na/pol, nagrajen kot najboljši prvenec leta 2013. Kratke zgodbe, eseje, prevode in teoretske tekste ima objavljene v revijah Literatura, Sodobnost, Dialogi, Pogledi in v reviji Idiot, kjer opravlja tudi delo urednika.

Druge avtorjeve knjige

Izdelava: Pika vejica