Mimoglasne dihalne vaje (in fotografije!)

Tisto, ko še nisi čisto na cilju, ampak se tvoj napor spremeni v čisti užitek ob misli na vse, kar ti ne more več uiti. Četudi ena Katja nenadoma zboli in odpove svoj nastop.

No, se zgodi. In se je tudi lani, v prvem nizu Mimoglasja. Čeprav je bil Pilon poln, ampak res nabito poln, si je snemalec še pravočasno našel dovolj prostora za svojo kamero. V bistvu preveliko, ampak ravno prav za Uroša Zupana, ki je ravno takrat zbolel, tako da je Mimoglasje ostalo brez prispevka na televiziji, zato pa nikakor ne tudi brez Uroša Zupana, ki je Pilona prestavil v Trbovlje pač en teden kasneje.

Da pa bi večer z dvema Katjama ne bil prikrajšan, si je Ana Pepelnik izmislila tribut za Plut. Tako smo Katjo Plut lahko vsi pogrešali vsaj ob njeni poeziji, saj sta nekaj njenih pesmi uvodoma prebrala kar Ana in Andrej Hočevar. Brala sta iz Katjine nove knjige Kresničke in slabih deset let stare Štafete hvaležnosti. Hočevar je še povedal, da je ta knjiga takrat izšla istočasno kot neka njegova, za katero pa si, kot je ironično komentiral, nikakor ne bi želel, da bi kdo iz nje bral. Izkušnja je obema bralcema pokazala, kako težka naloga je živa interpretacija tuje poezije. Katjina pesem je objavljena tudi na spletu.

Kratkemu uvodu je nato sledilo prav tako kratko, zato pa vsebinsko zaokroženo in udarno branje Katje Perat, ki je prebrala nekaj nespornih mojstrovin. Med njimi sta bili tudi popularna “Mojstrovina” in posrečena daljša pesem, v kateri je Katja Perat na izjemno duhovit način iz preproste priljudne geste izpeljala ironično kritiko celotnega literarnega sistema. Pesem z močnim ritmom je Peratova v šali komentirala kot “dihalno vajo” – ker ti vzame sapo. In to v vseh pomenih.

Večer sta z improvizacijo zaključila glasbenika Ana Kravanja in Samo Kutin. Z violino in hurdyjem gurdyjem sta ustvarila čvrst preplet dolgih škripajočih tonov in zvočne aleatorike, ki jo je Kutin inovativno raziskoval s posebnim mikrofonom. Medtem ko se je Kravanja potrpežljivo osredotočala na dromljanje z učinkovitimi, minimalističnimi premenami, je Kutin z različnimi postavitvami mikrofona lovil vsemogoče zvoke od šumov do pokov. Z njimi je ustvarjal dramaturška zvočna kontrastiranja, ki so se spletala v prefinjeno zvočno prejo in vanjo vnašala zanimive barve. S tem sta Kravanja in Kutin dosegla pravzaprav presenetljivo skladno, v sebi zaključeno celoto.

Mimoglasje, Katja Perat

Mimoglasje, Ana Kravanja in Samo Kutin

mimoglasje katja perat ana kravanja samo kutin 1