Banalizacija teksta, branja in konteksta 

Primož Čučnik

Po eni strani dosti jamramo in bredemo po statistikah vedno slabšega stanja bralne kulture, ki je v upadu, manj pa nas zanimajo dejstva, ki povejo, da na tehle portalih beremo površno, po diagonalah, da ne rečem, da ne pridemo dlje od poudarjenega tiska pod naslovom.

Bodi udeležen. Sodeluj. Prijavi se na novice.
    • Staranje

      Anja Grmovšek

      Vsako leto težje napišem pesem.

      Preberi

      13. December 2019 | Poezija | Komentarji (0)

    • Literarna kritika v dobi človekovih pravic

      Prispevek s kritiškega simpozija Umetnost kritike 2019

      Ivan Tomašić

      Če se literarna kritika ukvarja izključno s tistim, kar naj bi bilo v besedilu na tematsko-motivni ravni ideološkega, potem preneha biti literarna kritika in postane nekaj drugega.

      Preberi

      12. December 2019 | Esej, kolumna | Komentarji (0)

    • Metafizika koz in Balkana

      Luan Starova, Čas koz. Prevod: Aleš Mustar. Spremna beseda: Lidija Dimkovska. Ljubljana: Cankarjeva založba, 2019 (zbirka Moderni klasiki)

      Muanis Sinanović

      Čas koz je kljub svoji kratkosti in preprostosti pomembno delo za vse, ki jih zanima neumljivost, pretresljivost in tragičnost Balkana in če sodimo po njem, lahko le upamo, da bo v slovenščino prevedenih še več del balkanske sage.

      Preberi

      12. December 2019 | Kritika, komentar | Komentarji (0)

    • Raz Two Three

      Izar Lunaček

      English might be welcoming of words from all over, but Slovenian has all the prefixes.

      Preberi

      12. December 2019 | Čačke in tuhtci | Komentarji (0)

    • Transformacije kritike

      Prispevek s kritiškega simpozija Umetnost kritike 2019

      Nikolai Duffy

      Literatura in literarna kritika sta potisnjeni na obrobjue kulture, saj posamezniku postavljata zahteve, ki so redko združljive z zahtevami kulturne industrije, ki daje prednost zabavi.

      Preberi

      10. December 2019 | Esej, kolumna | Komentarji (0)

    • Odpiranje novih vrat namesto trkanja na znana

      Prispevek s kritiškega simpozija Umetnost kritike 2019

      Gaja Kos

      Danes je izjemno pomembno to, da je kritik aktiven in si tudi sam ustvarja ali vsaj poskuša ustvariti priložnosti, namesto da se razgleda, kje se kritike (že) obljavljajo, in se le pomuja priti zraven.

      Preberi

      10. December 2019 | Esej, kolumna | Komentarji (0)

    • Presojanje presojanja

      Prispevek s kritiškega simpozija Umetnost kritike 2019

      Urška Jurman

      Zadnji dve desetletji svet umetnosti intenzivno premleva kondicijo likovne kritike ter razloge za njeno izginevanje iz javne sfere; številne knjige, konference, seminarji, članki, analize idr. skušajo zapopasti razloge za to stanje in načine, kako bi bilo mogoče kritiko rehabilitirati ali pa jo vsaj prevrednotiti.

      Preberi

      10. December 2019 | Esej, kolumna | Komentarji (0)

    • Literarna kritika danes: o srečevanjih med nostalgijo, vegetiranjem in mimikrijo

      Prispevek s kritiškega simpozija Umetnost kritike 2019

      Martina Potisk

      Razlogi, zakaj prihaja do nezadržnega neodobravanja ali vsaj nespoštovanja kritiškega ustvarjanja, se nahajajo v samorazgradnji, permanentni destabilizaciji in skorajda nepremostljivi kakofoniji kritiškega vrednotenja.

      Preberi

      9. December 2019 | Esej, kolumna | Komentarji (0)

    • Jaz sem bolj za noir

      Pogovor z Renatom Bratkovičem, organizatorjem festivala Alibi

      Aljaž Krivec

      Renato Bratkovič je organizator mednarodnega krimi/noir književnega festivala Alibi, ki je letos na idilični lokaciji na Pohorju (Tinjska gora) potekal že petič.

      Preberi

      7. December 2019 | Intervju | Komentarji (1)

    • Posoda

      1. del

      Ana Schnabl

      Tedaj še nisem razumela, da sem si žensko telo znala izpogajati le, ker je bilo nezaznamovano. Paradoksalno: svoje telo sem lahko doživljala kot žensko, ker sem ga lahko doživljala kot nevtralno. Z njegovimi specifikami se nisem obremenjevala oziroma se mi z njimi še ni bilo treba obremenjevati.

      Preberi

      6. December 2019 | Esej, kolumna | Komentarji (0)

    • Hiša za punčke

      Maja Kranjc

      Notri si postavila medvedka / in z narejenim obrazom, / z ukradenim glasom zagodrnjala.

      Preberi

      6. December 2019 | Poezija | Komentarji (0)

    • Glorifikacija zgodovine in utišanje sedanjosti

      Lidija Dimkovska, Non-Oui. Prevod: Aleš Mustar. Ljubljana: Založba Modrijan, 2019 (zbirka Bralec)

      Anja Radaljac

      Roman Non-Oui je tretje v slovenščino prevedeno prozno delo Lidije Dimkovske. Gre za dokumentarno-fikcijski roman o življenju Dalmatinke, ki se konec druge svetovne vojne zaljubi v vojaka fašistične okupatorske vojske.

      Preberi

      5. December 2019 | Kritika, komentar | Komentarji (0)

    • Domišljija vs. naravni zakoni

      Andreja Peklar, Luna in jaz. Ljubljana: KUD Sodobnost International, 2019 (zbirka Gugalnica)

      Gaja Kos

      Kako je mogoče, da luna, še nedavno okrogla kot balon, postaja tanka kot miškin repek?

      Preberi

      4. December 2019 | Trampolin | Komentarji (0)

    • Nikolaj in malčki v sodu

      Pia Prezelj

      »Da te ne bodo parkeljni« je bilo njeno najpogostejše opozorilo, tudi kadar je bil junij in smo v bazenu hotela Bernardin lovili glivične okužbe.

      Preberi

      1. December 2019 | Esej, kolumna | Komentarji (0)

    • Sinhroni plavalci

      Nina Kremžar

      Bedak me je imel zares rad. Ne vem, zakaj si je to zaslužil. Verjetno zato, ker so ga moje zlovešče skrivnosti nenavadno privlačile. Ker jih je hotel razsvetliti. In ker je bil tako otroško naiven, da je mislil, da jih lahko.

      Preberi

      30. November 2019 | Proza | Komentarji (0)

    • Na ostrem rezilu medkulturnega stika

      Dan slovenske Literature (Tag der slowenischen Literatur). Berlin: Literarna hiša Lettrétage, 15. 11. 2019.

      Klemen Kordež

      Naj to besedilo služi tudi kot poziv financerjem dogodka, da bi tudi v prihodnje po Evropi širil besedo o slovenski literaturi na edini način, ki se za to zdi primeren: z omogočanjem pretoka idej in znanja med ljudmi, ki so na tak ali drugačen način svoje življenje posvetili književnosti.

      Preberi

      29. November 2019 | Poročilo | Komentarji (0)

    • Par fuzbalerskih

      Amadej Kraljevič

      michel platini ne bo nikoli niti okusil korupcije / kakršno sem zmožen proizvesti na my managerju

      Preberi

      29. November 2019 | Poezija | Komentarji (0)

    • Žive barve mračnega begunstva

      Eoin Colfer, Andrew Donkin in Giovanni Rigano, Ilegalec. Prevod: Neža Vilhelm., Jezero: Morfemplus, 2018

      Iztok Sitar

      Al Capp je nekoč dejal, da je strip najboljše sredstvo množične komunikacije. Medij, ki lahko oblikuje javno mnenje, seveda pa mora biti vsebinsko jasno in vizualno všečno sporočilo namenjeno najširšim množicam. Prav tak strip je Ilegalec.

      Preberi

      28. November 2019 | Kritika, komentar | Komentarji (0)

    • To ni krizno stanje, pač pa stanje nove realnosti

      Renate Rugelj, založnica in kreativna urednica Bukle

      Aljaž Krivec

      Renate Rugelj je založnica, ki je svoje poslanstvo našla pri delu v podjetju UMco. Dejavnost podjetja je razpršena in obsega vse od prodaje promocijskega tekstila do izdajanja knjig in revij. In tako je razpršeno tudi delo sogovornice, s katero sva imela kaj povedati o politiki založbe in njenih spremembah (ter o njih vobče).

      Preberi

      28. November 2019 | Izdano | Komentarji (0)

    • 30 cm

      Tomaž Grušovnik

      Če so vse to že bolj ali manj znane tehnologije, ki bodo samo razvite do skrajnosti, pa se nam kmalu obeta še razmah povsem nove stopnje avtomatizacije ubijanja, in sicer avtomatizacija odločanja glede uporabe sile.

      Preberi

Izdelava: Pika vejica